Es desenvolupa fins al mes de juny d’enguany per part de l’empresa Expertus turisme i oci

Expertus turisme i oci ha estat l’empresa guanyadora del concurs per a l’elaboració i execució del Pla de posicionament previ a l’obertura de Món Casteller · Museu Casteller de Catalunya a Valls. Des del mes de gener s’estan redactant els documents necessaris per executar a continuació les accions de posicionament turístic i cultural, com són el diagnòstic, les estratègies i el decàleg de comunicació. Per a això l’empresa està realitzant diferents reunions i entrevistes amb grups d’interès del territori.

També s’ha presentat el cronograma d’actuacions, on es diferencien dos grans apartats: per una banda, un pla de màrqueting i posicionament intern, destinat a la població local i al món casteller, on es desenvoluparan diverses activitats de socialització de la marca i l’equipament, tenint en compte de forma especial a la població més jove.

Per altra banda, hi ha un altre apartat d’actuacions externes destinat als actors turístics, públics i privats de la destinació Costa Daurada, així com al mercat final. Entre les accions destaca el desenvolupament del web i xarxes pròpies del museu, ja prou evolucionada i que en breu es donarà a conèixer, i el pla de comunicació i mitjans que es distribuirà en un 75% online i un 25% offline. En l’àmbit extern es desenvoluparan diferents accions de promoció especialment destinades al canal d’intermediació turística com viatges de premsa i blocaires, viatges de familiarització d’agències de viatge i agents turístics.

L’empresa Expertus

Expertus turisme i oci, empresa amb seu a Barcelona amb més de 25 anys d’experiència en el sector turístic  s’estructura en dos divisions. Des de la divisió de consultoria, s’elaboren diferents plans i estudis (de desenvolupament, màrqueting, viabilitat, impacte, …) per a empreses i destins. L’últim pla presentat ha estat el Pla de Màrqueting Turístic de la ciutat de Manresa especialitzat en comercialització de productes turístics culturals. Per altra banda, des de la divisió de gestió de patrimoni gestionen l’ús cultural i turístic, entre altres, de dos actius de la demarcació tarragonina: al Parc Samà de Cambrils i la Catedral i Museu Diocesà de Tarragona.